zaterdag 27 april 2013

Bijna zover.... #RunDisney

Lang naar uitgekeken en nu is het dan zover...vakantie!!! Eerst een aantal dagen Miami en daarna 1,5 week Orlando.
In Orlando staat RunDisney op de agenda, maar eerst genieten van al het andere moois hier in Florida.

Tijdens vakanties is de looppassie bij mij zeker aanwezig. Misschien nog wel meer dan thuis. Vind het heerlijk in een vreemde omgeving mooie paden te ontdekken.
In Miami wilde ik gewoon een strandloopje doen. Al vroeg was ik op het strand. Om 9.00 uur begon ik een duurloopje. Mijn plan was 6km heen en 6km terug. De heenweg had ik de zon en wind in mijn rug...zalig lopen dus. Ik was zeker niet de enige die de hardloopschoenen aan had, jeetje wat was het druk! Viel me wel op dat iedereen ontzettend langzaam liep. Na 3km kwam ik erachter waarom....wat was het al heet!!! Tempo iets omlaag en maar eerder omkeren. Na 5,3km gelopen te hebben besloot ik terug te gaan, goede beslissing. Terug viel ff tegen, wind tegen en zon vol in het gezicht. Oké geef het toe....heb stukje gewandeld en was echt blij dat ik na 45 minuten in de zee kon afkoelen. Maar heerlijk was het zeker.

2 dagen na mijn beachrun stond het vertrek naar Orlando gepland. Dit was een autorit van een aantal uur. Na aankomst op ons resort had ik zin om ff te rennen, het was best een lange zit geweest. Hup omkleden en gaan. Voor de zekerheid ons huisnummer opgeschreven, plattegrond hoefde ik niet mee. Dat rent niet fijn en mijn plan was klein stukje heen en gauw weer terug, het was immers 31 graden! Wel had ik de plattegrond bekeken om mijn route te bepalen en hup...de deur uit. Wat een mooi opgezet resort zeg, leuke voetpaden die slingerend door de natuur gingen. Ik liep om een golfbaan heen en had bedacht nog een klein stukje verder te gaan en dan weer terug. Dat kleine stukje verder werd veel verder. De golfbaan had ik weer gevonden maar wat bleek, de verkeerde. Er zijn er dus 3...oeps dat wist ik niet!! Het resort schijnt ook 1500 voetbalvelden groot te zijn! Ja laat daar maar eens een vrouw los met een slecht richtingsgevoel. Had ik die plattegrond nou maar meegenomen. Dan maar wat rustiger rennen in de hoop iets te herkennen...2 slangen die voor me overstaken en genoeg hagedissen maar niks bekends. Vervolgens mijn nike running app uitgezet, daarop kon ik toch wel zien waar ik was...ja dus...! Veel te ver van het startpunt, dat ga ik nooit terugvinden.
Kon met de shuttle bus die hier over het resort rijdt terug maar ja welke bus moet je hebben en waar eruit? Bij een identificeerbare plek zat er niks anders op om mijn vriend te bellen of hij me kon halen....

Voorlopig wel genoeg 'getraind' voor RunDisney. Het is beter dat ik wacht op een afgezet parcours waar je niet kunt verdwalen. 4 mei is het eindelijk zover!!! Eerst de Family Run in de ochtend en 's avonds de 5K obstakel run, nog een kleine week geduld.....
I'm ready!!!

-X- Monique




Geen opmerkingen:

Een reactie posten