maandag 27 mei 2013

10km Ladies Only

Mijn eerste damesloop is een feit. De 11de editie van de Marikenloop was mijn vuurdoop van een ladies only run.
Na wat gehaast in de ochtend...ik was veel te druk met alle @loopmaatjes te beantwoorden toch nog op tijd richting Nijmegen vertrokken. Bijna mijn startnummer en chip vergeten. Haha dat zou wat zijn...sta je daar aan de start.
Op de Waalbrug kwam ik in een damesfile....keertje wat anders. Had wel wat meer borden verwacht met welke richting je op moest om te parkeren, we blijven immers dames ;-) Gewoon de lange damesfile blijven volgen en ik had al snel de auto geparkeerd.
Aangekomen op het startterrein liepen er dames in alle soorten en maten en iedereen had zijn eigen doel. Mijn doel was binnen 43 minuten te finishen. Kon er ook niet meer onderuit aangezien ik het op Twitter gezegd had.
Een half uur voor de start ging het startvak open en kregen we een warming up onder leiding van Annemarie Thomas. Jammer genoeg begon het op dat moment te regen maar ach...de start liet niet lang meer op zich wachten. Tijdens de warming up nog wel gezellig met GirlsLove2run meisje Francien gekletst. 


Om 14.15 uur klonk het startschot. Ik was lekker vooraan gaan staan bij de start. Deze keer geen last van opstoppingen. Maar jeetje wat gingen die meiden belachelijk hard weg zeg. Ik probeerde een beetje aan te haken en kijken wat ik zou kunnen.  Een aantal meiden liepen al snel een stuk voor. Ik liep in een groepje van 5. Erg aardig waren ze niet en gaven weinig ruimte om lekker te lopen. Dat is toch anders als je tussen de mannen rent. Na 3 km. twijfelde ik ff of het niet te hard ging maar besloot om maar stug door te lopen, de overige 5 konden dat immers ook. Verstand op nul en proberen te blijven genieten, we doen het immers voor de lol  ;-)
Bij kilometer 6 viel ons groepje langzaam uiteen...op dat moment wist ik dat ik op de 10de plek liep. Die wilde ik niet meer afstaan. Top 10 vind ik namelijk wel lekker klinken. Het koste me wel moeite om tempo te blijven houden. Gelukkig kregen we de laatste kilometer veel aanmoedigingen, geeft je toch vleugels. Het blijft leuk als ze je naam noemen tijdens het aanmoedigen. Op 100 meter voor de finish zag ik de klok en als ik een beetje mijn best ging doen kon ik binnen de 41 minuten finishen....nog even alles geven en op 40.51 kwam ik over de streep....heerlijk en voldaan! 

-X- Monique 


 

1 opmerking:

  1. Wow, je hebt echt lekker gelopen! Welke plek heb je uiteindelijk weten te bemachtigen?

    BeantwoordenVerwijderen